Blogger tarafından desteklenmektedir.

KKB-kredi kayıt bürosu ne iş yapar görevleri nelerdir?

6 Nisan 2013 Cumartesi

Kredi Kayıt Bürosu A.Ş., 5411 sayılı Bankacılık Kanununda öngörüldüğü üzere (md.73/4) kredi kuruluşları (mevduat bankaları ile katılım bankaları) ile finansal kuruluşlar (kredi kuruluşları dışında kalan ve sigortacılık, bireysel emeklilik veya sermaye piyasası faaliyetlerinde bulunmak veya Bankacılık Kanununda yer alan faaliyetlerden en az birini yürütmek üzere kurulan kuruluşlar ile kalkınma ve yatırım bankaları ve finansal holding şirketleri) arasında bu kuruluşların müşterilerinin risk durumlarının izlenmesi, değerlendirilmesi, kontrolü ve müşteri hizmetlerinin yerine getirilmesi nedeniyle yapılacak bilgi ve belge alışverişini sağlamak üzere anonim şirket şeklinde kurulmuş bir destek hizmet kuruluşu olup; üyemiz  olan kuruluşlar da müşterilerine ait kredi bilgilerini  bu Kanunun aynı maddesi uyarınca birbirleriyle paylaşmaktadırlar.

KKB, bu amaç doğrultusunda geliştirdiği ve Kredi Referans Sistemi(KRS) olarak adlandırdığı sistemi Nisan 1999'da sektörün hizmetine sunmuş olup; 100 üye kuruma hizmet vermektedir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 

En Çok Okunanlar

Hgs -Hgs Sorgulama -Hgs Bakiye